AIDAluna in building dock
AIDAluna in building dock
GEZE Automatic Sliding Doors on board the AIDAluna

Nova križarka AIDAluna zapušča ladjedelnico

Družba GEZE je na krovu prisotna z vratno tehniko in stekleno zasnovo izdelkov za neomejena udobje in varnost med križarjenji

Križarka AIDAluna z dodatno klubsko ladjo razširja floto svetovno znane družbe AIDA Cruises. 13. februarja 2009 je AIDAluna v pravem pomenu besede ugledala luč sveta, saj so se na ta dan odprla vrata ladjedelnice Meyer v Papenburgu in prvič v zgodovini omogočila pogled na celotno križarko. V kanalu za opremljanje so nato zgolj še dodali piko na i. Konec tedna, 21. in 22. februarja 2009, so 252 metrov in 32,2 metra široko klubsko ladjo pred tisoči gledalcev po reki Ems prepeljali v Severno morje, kjer je opravila preizkusno vožnjo. 22. marca pa se je po slavnostnem krstu v pristanišču Palma de Mallorca odpravila na krstno vožnjo.

S trinajstimi krovi, 1.025 potniškimi kabinami, sedmimi restavracijami, enajstimi bari in 6.400 m² veliko teraso za sončenje AIDAluna potnikom ponuja številne novosti. Inovativno vratno tehniko proizvajalca GEZE lahko potniki izkusijo zaradi izboljšane pohodne udobnosti pri odpiranju vrat kabin, restavracij in barov ali med pohajanjem po krovih. Zahtevana varnostna merila so neopazno integrirana v zasnovo vrat na ladji.

Avtomatska drsna vrata v različici VTM, torej s pogoni vrat, posebej prilagojenimi pomorski transportni tehniki, ki so odporni na korozijo in proti delovanju morske vode ter skrivajo vse elektronske gradbene dele na krovu, so zasnovana za visoko pogostost prehodov. Olajšujejo dostop do teras za sončenje, restavracij, prodajaln ter neštetih površin za zabavo in športne dejavnosti. Avtomatska okrogla in teleskopska drsna vrata dopolnjujejo arhitekturo ladje, zasnovano po meri. Na 3. in 10. krovu kljub omejenemu prostoru zagotavljajo čim večje širine odpiranja prehodnih vrat, tako da se lahko polno naloženi sonca željni potniki neovirano odpravijo do bazenov.

Avtomatska krilna vrata na tečajih z individualno krmilno tehniko, npr. z radarskimi senzorji, poudarjajo lahkotnost, s katero posadka in strežno osebje skrbijo za goste. Vrata za strežno osebje se odpirajo brez kakršnih koli fizičnih naporov, omogočajo upravljanje brez dotika in se za uporabnikom znova zanesljivo zaprejo.

Vrata kabin se udobno in varno zapirajo z zapirali vrat TS 2000 v posebni izvedbi z ročico in drsnim vodilom. Značilen enotni dizajn GEZE je opazen tudi pri varnostni zasnovi ladje, saj je varnost na klubski ladji na prvem mestu. Npr. vsa požarna zaščitna vrata razreda A, tj. iz negorljivih materialov, pri zasilnih izhodih in poteh za reševanje, so opremljena z zgoraj nameščenimi zapirali vrat tipov TS 4000 in TS 5000 za širine vrat do 140 cm ter modelom TS 4000 v tandemski konfiguraciji za zelo težka in velika vrata. V nevarnosti se tudi ob močno nagnjeni ladji zanesljivo zapirajo in izpolnjujejo zahteve konvencije SOLAS, torej mednarodnega sporazuma o varovanju človeškega življenja na morju. Za čim boljši varnost in funkcionalnost je opremljanje s celotno vratno tehniko potekalo v tesnem sodelovanju z ladjedelnico Meyer, ladjarsko družbo AIDA Cruises in pristojnim klasifikacijskim organom.

Pri opremljanju ladje AIDAluna je družba GEZE dokazala svoje sposobnosti, ki presegajo zgolj dejavnosti ponudnika celotne vratne tehnike. Stekleni sistemi GEZE so uporabljeni tudi na območju bazena na 10. krovu. Po meri izdelan in proti koroziji odporen sistem ročnih drsnih sten iz dvajsetih steklenih elementov, razporejenih v krogu, obdaja kabino za DJ-ja ter s tem ščiti celotno zabavno in odrsko elektroniko. Tako lahko DJ-jevo malo kraljestvo brez posebnih naporov povsem zapremo ali poljubno odpremo.

Družba GEZE v ladjedelnici Meyer že več kot desetletje dokazuje svoje sposobnosti s področja pomorske transportne tehnike, saj je opremila floto vseh šestih klubskih križark razreda »Sphinx«: družba GEZE je poleg križarke AIDAluna opremila še sestrski ladji AIDAdiva in AIDAbella, leta 2010 splavljeno križarko AIDAblu ter dve novi križarki AIDA, ki še nimata imena in bosta splavljeni v letih 2011 in 2012, saj je pri vseh zagotovila najsodobnejšo vratno in varnostno tehniko.